rulururu

post Mise Odamexu

24. prosince 2007 | Napsal: vain v 22:33

Ačkoliv se Odamex chce soustředit především na klasický Doom, nemůže si nechat ujet vlak úplně. Jinak řečeno nemůže pominout obrovské množství hráčů, kteří si oblíbili mód Capture the Flag, který toho má s klasickým Doomem společného velmi málo, ale s tím se nedá nic dělat a tento mód se prostě přehlížet nemůže. Nakonec to není nic tak strašného. Povolit na serveru skákání a freelook když to vyžaduje mód je ještě malé zlo. Navíc fyzika pohybu klasiky a tedy i Odamexu může vyhovovat mnohem více lidem než fyzika pohybu u konkurenčních portů a když Odamex nabídne skvělé duely a dobré CTF, může to dotáhnout dosti daleko.

Odamex toho ovšem plánuje mnohem více, pouze fyzika pohybu a základní pravidla budou dodržovány jako ve starém Doomu. Dokonce již dnes dokáže nabídnou převratné a užitečné funkce které konkurenční porty nemají. Například stahování wad soubourů prostřednictvím klienta jak to dělají dnešní moderní hry, nebo když Vašemu protihráči spadne hra, systém, či připojení, vypíšou se jeho statistiky jako fragy, počest smrtí atd.. do konzole, takže se nemusíte dohadovat, kolik měl fragů než mu hra spadla. Další výhodou je kompatibilita s většinou operačních systémů a čipsetů a zpětná kompatibilita s původním Doomem a Boom enginem. Screenshoty pořízené ve hře jsou ve formátu PNG, který zachovává údaje o kontrastu a gamě a mnoho dalšího.

V plánu toho je ovšem mnohem více. Vestavěná ochrana proti cheatování na styl známého PunkBusteru, oznamování o nových verzích Odamexu, generování reportů při pádu hry, globální blacklist, podpora IPv6 a třešničkou na dortu má být vyhledávač serverů zakomponovaný přímo do klienta. Takže nemusíte spustit nějaký Launcher, vybrat server a připojit se, Launcher bude samotný Odamex!

Dále je v plánu OpenGL renderování, které ovšem bude nepovinné, takže si hráč bude moct vybrat, zda chce použít OpenGL nebo softwarové renderování grafiky. Vícejazyčná podpora menu přímo ve hře a k doladění oka lahodícímu vzhledu Voxel sprity. No a v neposlední řadě, ale za to v daleké budoucnosti někdy ve verzích 2.x je plánován přechod na PrBoom engine.

Jak můžete vidět, má toho Odamex tým v plánu opravdu mnoho. Zda-li se jim toto vše podaří splnit a v jakém termínu nedokáže určit snad nikdo. Pokud se to ale povede, bude to opravdu nádherné a to ne jen pro světovou Doom komunitu, ale pro Doom samotný.

Žádné komentáře

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

ruldrurd
© ODAMEX™ designed by vain and Manc | 2007 - 2011
RSS novinek | RSS komentářů